eCommerce Solutions
opis produktu który sprzedaje formuły copywriterskie

Jak stworzyć skuteczny opis produktu – poznaj formuły copywriterskie

Czy kiedykolwiek zastanawiało Cię co jeszcze możesz zrobić, aby zwiększyć sprzedaż w swoich kanałach e-commerce? Nie chodzi o podwojenie stawek kampanii PPC, przebudowę całej strony sklepu ani o nic innego co wymaga dużych inwestycji pieniężnych.

Jeśli szukasz inspiracji co jeszcze można zrobić inwestując mało, żeby zwiększyć sprzedaż, bardzo polecam – zajmij się optymalizacją opisów swoich produktów.

Z doświadczenia wiem, że wiele firm zajmujących się sprzedażą w internecie całkowicie traci z oczu potrzeby w tak podstawowych obszarach, skupiając się na funkcjach, technologii, rozbudowie sklepu. Najbardziej efektywne opisy produktów inspirują poprzez skupienie się na tym w jaki sposób klient może używać produktu. Możliwe, że poświęciłeś już mnóstwo czasu na opracowanie swoich aktualnych opisów produktów. Nie musisz przecież zaczynać od zera, na początek spróbuj znaleźć najbardziej lakoniczne opisy, które możesz edytować. Jeśli konwersja będzie rosła – to znaczy, że inwestycja czasu jest tego warta.

Spójrz na poniższe trzy oferty znalezione na Allegro:

Po zapoznaniu się z trzema powyższymi ofertami różniącymi się podejściem do kwestii opisu – którą uważasz za najbardziej atrakcyjną, przekonującą? W dalszej części artykułu dowiesz się, dlaczego wybrałeś akurat tą. Dowiesz się także w jaki sposób konstruować efektywne, a więc konwertujące opisy produktów przy pomocy formuł copywriterskich.

Formuła AIDCA – Attention, Interest, Desire, Conviction, Action

Ta formuła jest doskonała do sprzedaży zarówno wszelkich produktów jak i usług. Obejmuje podstawy efektywnej strony sprzedaży w strategii mocno zorientowanej na konwersję. Wbrew pozorom jest stosunkowo łatwa do opracowania. Jeśli to Twój pierwszy kontakt z formułami copywriterskimi – polecam zacząć właśnie od AIDCA. Za przykład zastosowania przytoczę nową ofertę Samsunga. Na początek trochę teorii:

  • Attention – zwróć uwagę czytelnika śmiałym stwierdzeniem lub zapytaniem
  • Interest – zaangażuj czytelnika nietypową lub nieznaną informacją, odnieś się do problemu czytelnika, który produkt rozwiązuje
  • Desire – podkreśl korzyści płynące z zakupu Twojego produktu i odpowiedz na pytanie czytelnika „Dlaczego ten produkt jest dla mnie?”
  • Conviction – udowodnij, że wybór Twojego produktu jest słuszny – poparty recenzjami innych klientów, specjalną ofertą przedłużonej gwarancji, dodatkowej technologii itp.
  • Action – zachęć czytelnika do zakupu i w prosty sposób wskaż jak może go dokonać

Formuła 4P – Promise, Picture, Proof, Push

Ta formuła jest świetna, gdy sprzedajesz klientowi produkt, który osobiście przetestowałeś i zaspokoił Twoje potrzeby/problemy, doskonale rozumiesz jakie korzyści oferuje. Jeśli masz właściwe insighty klientów dotyczące tego produktu (lub chcesz poeksperymentować ze stroną produktu w testach A/B) – spróbuj tej formuły.

  • Promise – obietnica jest tym, co Twój produkt zrobi dla czytelnika, jaki jego problem rozwiąże, w czym mu pomoże. Musi to być odważne stwierdzenie, które później poprzesz
  • Picture – w tej części musisz stworzyć obraz przed oczyma czytelnika. Używasz emocjonalnego języka, aby nakłonić go do wizualizacji tego, jak Twój produkt lub usługa zmieni jego życie na lepsze. Cały sens w tym kroku polega na tym, by skłonić czytelnika do zaangażowania się na poziomie emocjonalnym w opisywany produkt. Pamiętaj: ludzie podejmują decyzje o zakupie w oparciu o emocje – do nich musisz się odnieść w tej części
  • Proof – to miejsce, gdzie musisz poprzeć swoją obietnicę i stworzony obraz, wykorzystując twarde fakty. Do tej pory czytelnik jest zainteresowany i gotowy do zakupu, szuka jednak powodu, aby nie kupować, ponieważ kupowanie wiąże się z ryzykiem straty. Dowód musi mieć formę pozytywnych recenzji, testów, demonstracji produktu i innych przekonujących danych, odwołujących się do logicznej strony umysłu
  • Push – ostatni krok. Teraz potrzebujesz świetnej oferty. To nie może być standardowe call to action w stylu „kup teraz”. Tutaj najskuteczniejsze są darmowe bonusy, zniżki, ograniczone czasowo oferty – ostateczny argument do zakupu, który wzbudzi poczucie straty jeśli czytelnik z niego nie skorzysta

Tutaj dowiesz się więcej o formule 4P z przykładami:

Formuła PAS – Problem, Agitation, Solution

Spośród wszystkich dotąd omówionych formuł copywriterskich w e-commerce, PAS jest tą, którą prawdopodobnie widzieliście najczęściej. Ta formuła używana jest do postów na blogach, korzystają z niej sklepy internetowe, a nawet opisy sponsorowanych zdjęć na Instagramie. I mimo swojej prostoty, ta formuła jest niezwykle skuteczna.

Problem – opisz problem Twojej grupy docelowej

Agitation – dokładnie rozpisz emocjonalny proces doświadczania tego problemu w sposób, że czytelnik poczuje jeszcze większy dyskomfort

Solution – zaoferuj swoje rozwiązanie

Przykładowe zastosowanie:

PROBLEM: Kiedy ostatni raz naprawdę solidnie się wyspałeś? Znasz to uczucie, gdy budzisz się pełen energii, podekscytowany nadchodzącym dniem?

AGITATE: Zły sen może sprawić, że poczujesz się, jakby ktoś silnie uderzył Cię w głowę. Nie możesz się skoncentrować, czujesz się rozdrażniony, żadna ilość kawy nie pomoże.

SOLUTION: Jeśli powyżej przeczytałeś opis swojej codzienności, musisz koniecznie wypróbować nasze nowe tabletki nasenne XYZ. Nie będziesz spał. Wyśpisz się za wszystkie czasy!

Cóż, udało nam się. Dotarliśmy do końca. 🙂

Mam nadzieję, że powyższe informacje spowodują skoki waszych konwersji. Testujcie, które formuły najlepiej sprawdzają się w przypadku waszego biznesu i dajcie koniecznie znać w komentarzach o efektach! Powodzenia 🙂

Michał Holka

E-commerce i digital marketing to moja pasja. Optymalizuję sprzedaż na największych polskich i zagranicznych marketplace'ach - Allegro, eBay, Amazon, a także w sklepach internetowych. Planuję i wdrażam skuteczne strategie dla poszczególnych kanałów e-commerce każdorazowo poparte rzetelną analizą danych.

Powiadomienia mailowe dotyczące komentarzy
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Opinie Inline
Pokaż wszystkie komentarze