eCommerce Solutions
amazon brand registry czym jest jak zarejestrować markę na amazon

Jak działa i na czym polega Amazon Brand Registry?

Amazon Brand Registry to specjalny program zaprojektowany w celu zapewnienia większej kontroli nad wizerunkiem marki na Amazon. Wynika to z faktu, że na Amazon 1 produkt (EAN) = 1 listing (karta produktu), który mogą edytować wszyscy sprzedający ten produkt. Do Amazona należy ostateczna decyzja, które z informacji wprowadzanych przez sprzedających będą widoczne na listingu, aby zapewnić “jak najlepsze doświadczenie kupującego”. Największą zaletą posiadania zarejestrowanej marki w programie Brand Registry jest właśnie pełna kontrola nad listingami i wizerunkiem produktów tej marki.

Program Brand Registry został niedawno wzbogacony o zupełnie nowe narzędzia ochrony marki, a uczestnictwo w nim jest obecnie warunkiem wstępnym uczestnictwa w nowych inicjatywach Amazona takich jak np. kampanie Sponsored Brands.

W tym artykule dowiesz się:

  • dlaczego powinieneś zarejestrować swoją markę na Amazon
  • w jaki sposób zarejestrować markę na Amazon – jakie dokumenty musisz dostarczyć
  • jaki jest koszt rejestracji
  • jakie możliwości zwiększające sprzedaż mają właściciele marek na Amazon

Dlaczego powinieneś zarejestrować swoją markę na Amazon?

Zyskujesz kontrolę nad wizerunkiem swojej marki na Amazon

Zarejestrowanie marki daje Ci większą kontrolę nad listingami produktów marki na Amazon. Dzięki temu masz pewność, że klienci będą mieli szansę zapoznać się z Twoimi produktami zgodnie z materiałami marketingowymi Twojej firmy. Ponadto niweluje to błędne informacje o produktach Twojej marki, wprowadzane przez innych sprzedających podczas tworzenia lub edytowania listingu.

Masz dostęp do specjalnych narzędzi wyszukiwania i raportowania naruszeń wizerunku Twojej marki

Amazon oferuje specjalne narzędzia przeciwdziałające naruszeniom dedykowane dla właścicieli marek. Jednym z takich narzędzi jest tzw. “Global search” – wyszukuje cały content dotyczący Twojej marki na wszystkich rynkach Amazon. Kolejnym narzędziem to wyszukiwanie obrazem – możesz sprawdzić, czy Twoje logo lub inna część Twoich grafik nie jest używana bez Twojej zgody np. w przypadku sprzedaży akcesoriów do Twojego produktu.

Dedykowany Brand Registry Support

Masz możliwość kontaktu z zespołem specjalistów Amazon dedykowanym właśnie do udzielania pomocy we wszelkich kwestiach związanych z programem Brand Registry

Jak zarejestrować markę na Amazon?

Odniosę się oczywiście do procesu rejestracji dla polskiej firmy. Wszystko, czego potrzebujesz do zarejestrowania marki na Amazon (niezależnie, czy jest to tekstowa nazwa brandu, czy graficzne logo) to wpis w EUIPO – European Union Intellectual Property Office. Podczas procesu rejestracyjnego już Amazon Brand Registry wymagane jest wpisanie numeru znaku towarowego w EUIPO. Ważnym aspektem przejścia procesu rejestracyjnego przy pomocy autoryzacji numerem znaku towarowego w EUIPO jest fakt, że Twoja marka będzie zarejestrowana na wszystkich europejskich rynkach Amazon, tj. w Niemczech, we Francji, Włoszech, w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.

Jaki jest koszt rejestracji marki na Amazon?

Koszt samej rejestracji znaku towarowego w EUIPO wynosi 900€. Tutaj znajdziesz więcej informacji na temat rozliczeń i płatności. Proces rejestracji w EUIPO trwa około 2-6 miesięcy od daty przyjęcia zgłoszenia. Ze względu na oszczędność czasu polecam zaangażować w ten proces kancelarię patentową – koszt jej obsługi to już indywidualna kwestia.

Jakie możliwości zwiększające sprzedaż mają właściciele marek na Amazon?

Enhanced Brand Content / A+ Content

Jest to możliwość zastąpienia sekcji opisu produktu dedykowanym contentem graficznym. EBC/A+ Content umożliwia markom bogatsze opisywanie cech produktów, korzystanie z modułów łączących tekst z obrazem. Umiejętne korzystanie z tej możliwości i tworzenie tej sekcji na wysokim poziomie skutkuje wyższym współczynnikiem konwersji, zwiększonym ruchem na listingu, a tym samym zwiększoną sprzedażą. Poniżej przykład:

Stworzenie dedykowanego sklepu Twojej marki w Amazon

Dedykowany sklep marki w Amazon to miejsce, które możesz urządzić metodą “drag and drop” – znajomość programowania nie jest wymagana 😉 Zbudowanie takiego sklepu w Amazon to rewelacyjny pomysł na ciekawe przedstawienie całej oferty i wartości Twojej marki. Poniżej znajdziesz przykład sklepu marki na Amazon:

Kampanie Sponsored Brands

Amazon umożliwia zarejestrowanym markom przeprowadzanie dedykowanych kampanii Sponsored Brands. Są to reklamy banerowe pojawiające się w wynikach wyszukiwania, zawierające logo marki, niestandardowy nagłówek i mogą prezentować do trzech produktów. Kampanie są rozliczane w modelu cost-per-click. Poniżej przykład:

Brand Dashboard

Jest to nowe narzędzie do zarządzania marką na Amazon. Dashboard umożliwia zapoznanie się z rekomendacjami dla poszczególnych listingów. Dane dotyczą między innymi ruchu, konwersji, zalecanych działań w celu podniesienia sprzedaży. Narzędzie pozwala szczegółowo zbadać konkurencyjność ofert na tle innych brandów.

Podsumowanie

Chcąc rozpocząć sprzedaż na Amazon musisz wziąć pod uwagę proces rejestracji marki. Sprzedaż pod własnym brandem to określany przez wielu “Private Label Selling” – znacznie skuteczniejsza strategia sprzedaży, niż konkurencja cenowa jako reseller.

W ostatnim miesiącu pojawiły się głosy, iż na niektórych rynkach Amazon nie pozwala już na tworzenie listingów bez uzupełnionej nazwy marki (dotychczas można było wpisać w tym polu N/A i listing przechodził). Te wiadomości potwierdzają strategię, którą obiera Amazon – sprzedaż wyłącznie markowych produktów przez profesjonalnych sprzedających. Jeśli planujesz skutecznie sprzedawać Amazonie – rejestracja marki w programie Brand Registry to tzw. “must have”. Powodzenia! 🙂

Dołącz do newslettera

Najnowsze trendy i skuteczne wskazówki jak sprzedawać więcej w internetach!

Raz na dwa tygodnie w swojej skrzynce mailowej znajdziesz wartościowe treści i inspiracje dotyczące zwiększania sprzedaży w internecie. 

Dodatkowo na dobry początek otrzymasz bezpłatną checklistę najważniejszych elementów wpływających na sprzedaż do zweryfikowania w sklepie internetowym.

Zapisujesz się? 😉

Please wait...

Dobra decyzja! Jeszcze ostatnia rzecz...

Sprawdź proszę otrzymanego maila i kliknij w link z potwierdzeniem zapisu. Do napisania! 🙂

Michał Holka

E-commerce i digital marketing to moja pasja. Optymalizuję sprzedaż na największych polskich i zagranicznych marketplace'ach - Allegro, eBay, Amazon, a także w sklepach internetowych. Planuję i wdrażam skuteczne strategie dla poszczególnych kanałów e-commerce każdorazowo poparte rzetelną analizą danych.

Powiadomienia mailowe dotyczące komentarzy
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Opinie Inline
Pokaż wszystkie komentarze

Bądź na bieżąco

Śledź nasze media społecznościowe, aby zawsze być na bieżąco z najnowszymi trendami ze świata e-commerce i digital marketingu.

Dołącz do newslettera

Najnowsze trendy i skuteczne wskazówki jak sprzedawać więcej w internetach!

Raz na dwa tygodnie w swojej skrzynce mailowej znajdziesz wartościowe treści i inspiracje dotyczące zwiększania sprzedaży w internecie. 

Dodatkowo na dobry początek otrzymasz bezpłatną checklistę najważniejszych elementów wpływających na sprzedaż do zweryfikowania w sklepie internetowym.

Zapisujesz się? ;)

Please wait...

Dobra decyzja! Jeszcze ostatnia rzecz...

Sprawdź proszę otrzymanego maila i kliknij w link z potwierdzeniem zapisu. Do napisania! :)